Zoek vacatures in:
Bezit jij de volgende competenties en vaardigheden?
• Duidelijk, respectvol en open handelen
• Besluitvaardigheid
• Professioneel handelen
• Samenwerken
• Stressbestendig
• Flexibiliteit t.a.v. het draaien van wisselende diensten
• Ben je in het bezit zijn van een auto en geldig rijbewijs
• Heb je een hbo-opleiding afgerond? (maatschappelijk werk, sociale studies of vergelijkbaar)
• Woon je in het werkgebied Zuidoost-Brabant, zodat je indien nodig binnen een uur ter plaatse kunt zijn?
Dan kom jij in aanmerking voor het team van de Crisisdienst. Dit team van Lumens bemant in de avonduren en weekenden de Crisisdienst voor crisissituaties in de regio Zuidoost-Brabant. Crisissituaties zijn bijvoorbeeld wanneer iemand in (psychische) nood is, of onveilig is omdat een situatie thuis uit de hand gelopen is. De Crisisdienst van Lumens richt zich vooral op crisissituaties van inwoners van 18 jaar en ouder.
Wat houdt werken bij de Crisisdienst in?
Als medewerker Crisisdienst los jij de meeste situaties telefonisch op. Dat doe je door de persoon in nood te woord te staan, te onderzoeken wat op het huidige moment de crisis veroorzaakt en samen te kijken hoe de rust in de situatie terug te brengen. Je verzorgt de eerstvolgende werkdag een warme overdracht aan de reguliere hulp. Soms is het nodig de persoon in nood te bezoeken om de ernst van de crisissituatie en een passend vervolg goed te kunnen bepalen.
Specifieke extra taken zijn:
– We verzorgen voor Veilig Thuis het casemanagement voor de tijdelijke huisverboden buiten kantoortijden
– Bereikbaarheid voor Lumens voor Expertisecentrum Mensenhandel en (jeugd) Prostitutie
– Bereikbaarheid voor de Wet Verplichte GGZ en hoorplicht bij een crisismaatregel voor 8 gemeenten
– Bereikbaarheid voor meldingen van derden over zorgwekkend gedrag van een inwoner
We werken nauw samen met andere crisisdiensten zoals o.a. de GGZ, huisartsenposten, politie, Veilig Thuis en maatschappelijke opvang organisaties. Daarnaast hebben we elke 6 weken een teamoverleg afwisselend op vrijdagochtend of maandagmiddag.
What’s in it for you?
Behalve dat je de rots in de branding bent voor mensen die jou op dat moment echt heel hard nodig hebben, levert het werken in ons team ook nog iets op. Je krijgt een vaste vergoeding voor de bereikbaarheid, een vergoeding voor de uren dat je opgeroepen wordt (de daadwerkelijke gewerkte uren) en daarnaast ook voor de overleguren. Dit laatste is conform CAO inclusief onregelmatigheidstoeslag. En omdat we persoonlijke ontwikkeling belangrijk vinden, bieden we scholingsmogelijkheden. Overigens is dit een functie die je ook prima naast een andere baan kunt vervullen! Je krijgt een oproepcontract inschaling in CAO welzijn schaal 9 (min. € 3.528,00 en max. € 5.574,00) bruto op fulltime basis.
Past dit bij jou?
Kom dan eens kennismaken. Wij geven je graag extra toelichting op de functie en jij kan laten zien uit welk hout je gesneden bent. Solliciteren kan tot vrijdag 21 november 2025 tav Patricia van Asten-Visser. Wil je liever eerst meer weten over de functie?
Dan mag je haar natuurlijk altijd even bellen of appen, tel: 06 -51 80 09 48.
Vul onderstaand formulier in om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures die passen bij jouw voorkeuren.